Klacht over het gedrag van een medewerker of bestuurder
We vinden het belangrijk dat we jou goed helpen. En dat we ons werk goed doen. Ben je niet tevreden over de manier waarop je behandeld bent? Dan kun je een klacht indienen over het gedrag van een medewerker of bestuurder van het waterschap.
Wat doet het waterschap met jouw klacht?
Als je een klacht naar ons stuurt, dan bellen we jou meestal eerst op. Zodat je ons kunt uitleggen wat er precies is gebeurd. We bespreken dan ook samen wat een goede oplossing zou kunnen zijn.
Komen we er samen niet uit of ben je niet tevreden met de oplossing? Dan behandelen we jouw klacht volgens de officiële regels uit de Algemene wet bestuursrecht (Awb). In deze wet staat dat we jouw klacht binnen 6 weken moeten behandelen. We mogen deze wettelijke termijn met 4 weken verlengen. Als we dat doen, dan leggen we jou altijd uit waarom we dat doen.
Wat moet je weten voordat je ons een klacht stuurt?
Het is belangrijk dat je duidelijk beschrijft wat er is gebeurd. Dit mag niet langer dan een jaar geleden zijn. Leg ook goed uit waarom je klaagt over het gedrag van iemand. En vertel over wie je klacht gaat.
Heb je een klacht over het werk van het waterschap? Bijvoorbeeld over een sloot die niet is gemaaid of over geluidsoverlast van één van onze installaties? Dan maak je een melding bij ons.
Hoe kan je een klacht bij ons indienen?
Klacht indienen over een medewerker of bestuurder
Vul het online klachtenformulier in op deze webpagina. Om dit formulier te gebruiken moet je inloggen met DigiD, e-Herkenning of eIDAS.
Je kunt je klacht ook per post naar ons sturen. Zorg er dan voor dat jouw handtekening onder de brief staat en stuur je brief naar:
Waterschap Brabantse Delta
Postbus 5520
4801 DZ Breda
Contact
Heb je vragen over de behandeling van jouw klacht? Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 17.00 uur via 076 564 10 00.