Teammanager Financiën

Sta jij graag aan het roer van verandering? Weet jij precies hoe je organisatiedoelen bereikt én hoe je een team meeneemt en laat groeien? Dan kijken wij uit naar jouw visie en leiderschap om ons financiële team en dienstverlening naar een hoger niveau te tillen. Kom bij ons werken op een prachtige werkplek, midden in de natuur.

Minimum aantal uur per week:
Maximum aantal uur per week: 36
Locatie: Breda
Niveau: hbo/wo
Sluitingsdatum: 11-02-2025

Direct solliciteren

Jouw waterwerk raakt ons allemaal

Als teammanager financiën ligt er een prachtige uitdaging op jou te wachten. Dit jaar staat in het teken van de implementatie van een nieuw financieel systeem dat op 1 januari 2026 live gaat. Jij zorgt ervoor dat dit systeem niet alleen de organisatie optimaal bedient, maar ook dat we meerwaarde halen uit data en dat medewerkers hun talenten maximaal benutten. Met jouw financiële achtergrond weet je precies wat er speelt aan in- en externe ontwikkelingen en draag je op tactisch niveau je steentje bij aan het team en onze waterschapsdoelen. Je zorgt voor een prettige werkomgeving zodat je team optimaal kan presteren, geeft vertrouwen en versterkt het teamgevoel. Zo bouw jij aan een toekomst waarin financiën een vanzelfsprekende en proactieve partner is binnen de organisatie. Dat maakt jou trots op jouw waterwerk.

Dit raakt jou

  • Jij voelt je helemaal thuis in de wereld van financiën. Met jouw inhoudelijke kennis en inspirerende aanpak zorg je ervoor dat de financiën niet alleen op orde zijn, maar ook een centrale rol spelen bij het uitvoeren van onze waterschapstaken.
  • Jij gaat voor concrete resultaten. Je weet dat succes begint met een goede samenwerking en een prettige werksfeer. Dit is voor jou niet alleen een overtuiging, maar iets waar je dagelijks actief aan bijdraagt.
  • Jij bent een echte verbinder. Daarom vind jij het ook zo leuk om jouw team binnen onze organisatie te vertegenwoordigen. Zeker in deze fase waarin we met het nieuwe financiële systeem enorme stappen gaan zetten.
  • Jij houdt van vrijheid en verantwoordelijkheid. Binnen de kaders van beleid, wet- en regelgeving vind jij de juiste balans tussen wat de organisatie en het team nodig hebben. Je krijgt de ruimte om de functie op jouw manier vorm te geven en je werkt hybride: vanuit huis en op ons prachtige kantoor in Breda.
  • Jij wordt blij van werken met verschillende collega’s. Daarom schakel je makkelijk met andere (team)managers en collega’s.

Dit bieden we jou

Heb je zin om met een gezellig en hardwerkend team van 15 collega’s impact te maken voor de hele organisatie en zo bij te dragen aan ons waterwerk in Midden- en West-Brabant? Dan ben je meer dan welkom bij ons. Naast leuke collega’s, genoeg ruimte om te lachen en een fijne werksfeer, krijg je alle vrijheid om jouw werk op jouw eigen manier te doen én iedere dag het verschil te maken binnen een organisatie die werkt aan grote, maatschappelijke opgaven. Je krijgt een laptop, een telefoon en thuiswerkbudget.

Je start met een jaarcontract. Zijn we allebei tevreden, dan volgt een vast contract. Ook zijn er daarna mogelijkheden om door te groeien. Bij een werkweek van 36 uur verdien je minimaal €4.871,- en maximaal €6.832,- (schaal 12). Daarbij krijg je een individueel keuzebudget (IKB) van 21%. Je kiest zelf waarvoor je dit budget inzet. Denk aan extra vrije dagen, vakantiegeld of een eindejaarsuitkering. Jouw IKB-budget is maandelijks beschikbaar. Je bepaalt zelf in welke maand(en) je dit laat uitbetalen.

En je krijgt nog meer! Een personeelsvereniging met leuke activiteiten bijvoorbeeld. We organiseren ieder jaar een afdelingsuitje en een groot en gezellig eindejaarsfeest. Waterschap Brabantse Delta heeft een actief jongerennetwerk voor alle collega’s tot en met 35 jaar. Daarnaast bieden we interessante buitenlandmogelijkheden bij onze projecten.

Raakt dit waterwerk jou?

Heb jij je sporen verdiend in het financiële vakgebied en heb je ervaring met een leidinggevende functie? En heb je gevoel voor het werken binnen een bestuurlijke omgeving en beschik je over tactische denk- en veranderkracht? Dan maken we heel graag kennis met jou!

Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Margot Musters, manager juridische zaken, financiën, inkoop en vastgoed (076 564 1053). Of voor vragen over het sollicitatieproces met Angela Timmers (076 564 14 25) of Tessie Horn (076 564 11 36), HR-ondersteuning.

Je kan reageren tot en met maandag 10 februari 2025. De gesprekken staan gepland op vrijdag 21 februari 2025.

Is dit toch niet helemaal jouw baan, maar ken je iemand anders bij wie dit wel helemaal past? Tip die persoon. Je maakt ons erg blij. Alvast bedankt!

Over ons 

Er is weinig zo belangrijk als water. Dat voel je als je werkt bij ons. Samen met zo’n 870 enthousiaste collega’s nemen we onze verantwoordelijkheid. Dragen we bij aan veilig wonen, werken en genieten in en om het water. Voor iedereen in de regio. Waterwerk is levenswerk. Vooral met de klimaatproblemen die op ons afkomen. Want de beschikbaarheid van water lijkt voor de meeste mensen misschien vanzelfsprekend, maar dat is het niet. Jij zorgt dat ons water schoon is en de natuur kan groeien en bloeien. Dankzij jou blijven onze dijken sterk. En kunnen agrariërs hun gewassen laten groeien. En dat doe je met de nieuwste technieken en innovaties. Vandaag én in de toekomst.

Het formulier wordt geladen.

Dit bieden we jou nog meer: